Ontwikkelingen en samenwerking

Ingezonden door Website beheerder op 7 april 2021 08:45

Beste lezers,

Bij Technico streven we naar een zo optimaal mogelijke werking van en tussen systemen. Hierbij ligt de focus op gebruiksgemak en efficiëntie voor de klant. Om de klant zo goed mogelijk te bedienen, ontwikkelen wij verschillende producten maar ook aanvullingen op en wijzigingen aan bestaande producten. Wij ontwikkelen deze producten en aanvullingen zowel vanuit eigen ideeën als vanuit die van de klant. Denk hierbij aan de vuil/kapot knop op de inname, die we sinds 2008 toepassen, om aan te geven dat je kledingstuk erg vuil of stuk is of het zelfservicescherm waarmee de gebruiker zelf zijn maten aan kan passen of het wachtscherm, waardoor je niet meer op je voorganger hoeft te wachten met het maken van je keuze.

Eigen ideeën
Sinds de plaatsing van ons eerste kleding uitgifte systeem in 2007 is er veel veranderd. Zo hebben wij bijvoorbeeld onze software aangepast door relevante gegevens met elkaar te vergelijken en inzichtelijk te maken voor de gebruikers waardoor het kledingbeheer sterk is vereenvoudigd. Ook maken wij de wijze van belading steeds intelligenter en efficiënter waardoor de uitgiftetijd van een kledingstuk nu 3x zo kort is als in 2007. Onze eigen ideeën ontstaan vanuit al onze medewerkers Dit kan zowel uitvoering, ontwikkeling, commercie als directie zijn.

“Extra vuil / kapot” knop op innames
Op gebied van hardware hebben wij ook eigen ideeën geïmplementeerd. Denk hierbij aan de in 2008 aan onze inname toegevoegde knop waarmee door de gebruiker kan worden aangegeven dat een kledingstuk erg vuil of kapot is zodat het in de wasserij middels het lezen van de chip in de kleding uit het proces kan worden gehaald ter beoordeling of reparatie. Niet alle wasserijen kunnen op deze manier werken en daarom hebben wij het mogelijk gemaakt om in de inname een container toe te wijzen waar de kleding die extra aandacht behoeft in gedeponeerd zal worden.

Informatiescherm
Een ander voorbeeld is het informatiescherm waardoor men niet hoeft te wachten tot degene voor zich klaar is met het uitnemen van zijn kleding om een keuze te maken. De gebruiker ziet op dit scherm bij welke uitgiftepoort hij of zij kan plaatsnemen totdat degene voor zich klaar is.

Input van klanten
Doordat wij de relatie met onze klant zien als een samenwerking en actief luisteren naar onze klanten, komen er in onze gesprekken de beste ideeën naar voren die in sommige gevallen een waardevolle toevoeging zijn op onze producten.

Zelfservicescherm
Een voorbeeld hiervan is onze samenwerking met HMC waar Jaap Man in ’t Veld, afdelingsmanager Logistiek en Transport, zo’n 6 jaar geleden een oplossing had bedacht om de druk op de linnenkamer af te laten nemen. Hij stelde voor dat onder andere het aanpassen van kledingmaten door de gebruiker zelf kon gebeuren middels een touchscreen dat in directe verbinding staat met onze software. Dit idee hebben wij direct uitgewerkt en zo was het “zelfservicescherm” geboren. Veel van onze klanten hebben sinds de eerste plaatsing bij HMC dit scherm bij ons aangeschaft waardoor de linnenkamers en servicedesks deze taak niet meer hoeven te vervullen en zich kunnen richten op andere zaken.

Beladen Behoefte Indicatie (TechniX BBI)

Een meer recent voorbeeld uit dezelfde hoek is de TechniX BBI. Dit is een dynamisch display dat in de buurt van de beladenstang hangt waarop een livebeeld van de belading van de machine wordt weergegeven. Door dit op een bepaalde volgorde weer te geven, wordt in een oogopslag duidelijk welke artikelen het eerste beladen kunnen worden om de belading zo optimaal mogelijk te houden.

Bent u op zoek naar een hoogstaande samenwerking op het gebied van kledinguitgifte of wilt u meer weten over onze systemen, neem dan contact met ons op.